nacházíte se: Hlavní stránka / Aktuality / Protivník

verze pro tisk

Vedení účetnictví pro firmy již od 1490,-

Vedení účetnictví u nás splňuje požadavky na:

  • včasné a správné zaúčtování
  • srozumitelnost výsledků
  • trvalou možnost poradit se
  • předem znát cenu

 

Protivník

10:34 14.10.2020

Nehledejme hned v každé nepříjemné situaci cizího viníka. Bylo by to sice pohodlnější, ale ne tak účinné, jako hledat způsob, jak se k tomu postavit.

Projevy krize

Nejen finanční přemety na burzách, ale i pandemická situace může vyvolat krizi spočívající ve ztrátě tržeb, zvýšených nákladech a v tom nejhorším případě i ve zdravotních problémech. Pokud ale ještě drží zdraví, tak se podnikatel musí postarat o to, aby svou situaci vyřešil pokud možno vlastními silami. Hledat pomoc u státu je stejně nebezpečné, jako půjčovat si od některých sice silných, ale nebankovních subjektů. Přichází proto na řadu nutnost dodržovat zásady podnikání.

Zásady podnikání

Spočívají ve vytvoření potřebného produktu a jeho prostřednictvím uspokojit potřeby a zájmy zákazníka. Z dosažených tržeb je třeba vytvořit rezervy na rozvoj prostřednictvím investic, prostředků na opravy a také prostředků na krytí nákladů v případě výpadku. Podnikatel, který tyto zásady nedrží je snadnou obětí i menších výpadků. Druhou podmínkou je dodržování pravidel a současně i vyžadování pro dodržování pravidel také od protistrany. Dobrý podnikatel si váží zákazníka, neoblbuje ho nepravdivými reklamními slogany a hledá k němu takovou cestu, aby spokojený zákazník přivedl další zákazníky ze svého okolí.

Neplatiči

Pokud někdo v podnikatelském prostředí neplatí, má to nejčastěji dvě příčiny. Tou první je skutečnost, že si neumí nastavit finanční toky a rozhoduje se bez úvahy o tom, zda své závazky bude schopen plnit a tou druhou je úmysl, kterým se snaží poškozovat své okolí ve svůj prospěch. Krizové období je proto tím nejlepším obdobím k tomu, aby se obchodní vztahy začaly narovnávat a aby se z trhu vyřadili ti, kteří do prostředí podnikatelů nepatří.

Kdo není protivník

Protivníkem v krizi není ani stát, ani zákazník a často ani obchodní partner, zejména pokud dodržuje pravidla. Protivníkem je podnikatel sám sobě, pokud v sobě nedokáže najít sílu a schopnost se včas zorientovat a přijmout taková opatření, která mu umožní přečkat obtížné období a najít v něm prostor k tomu, aby neztratil důvěru a hlavně svou tvář.

Autor: J.Novotný