Na sklonku léta
10:57 23.08.2021Návrat z dovolených jistě přinese nejprve hromady e-mailových zpráv a v této hromadě zaniknou, či se omylem smažou i ty důležité zprávy. Pak přiletí úkoly, jejichž termín splnění v lepším případě právě expiruje, pokud už neprošel.
Není čas na fotky
Člověk je ještě pln dojmů, zážitků a fotek pořízených na telefon, s nimiž by se rád pochlubil těm, kdo svou dovolenou prožívali méně záviděníhodným způsobem, ale první dny po dovolených jsou naplněny spíše stresem, než postupným naběhnutím do obvyklého pracovního tempa. Zaměstnavatel většinou nemá pochopení pro pomalý náběh, protože čekal na návrat svých lidí z dovolených velmi netrpělivě.
Je tedy třeba znovu zatnout zuby a systematicky řešit úkoly, které musely z důvodu dovolených počkat.
Manažer
Kvalitní manažer nevítá svého podřízeného výčitkami o tom, co všechno se vlivem jeho nepřítomnosti zbrzdilo, ale naopak, umožní mu postupný návrat a zeptá se na zážitky z dovolené a to i v případě, kdy ho opravdu nezajímají. Prohlédne si i těch pár fotek a vysloví očekávané uznání. Tím se uvolní přetlakový ventil a návrat do práce je pro obě strany příjemnější.
Novinky a změny
Novinky a změny, s nimiž se zaměstnanci po návratu z dovolených setkávají nejsou jen ve změnách některých zákonů a na ně navazujících změn v procesech, ale často jsou i v tom, že zaměstnavatel využil příležitosti a přenastavil procesy tak, aby firma dosáhla efektivnějších výsledků. Ne vždy jsou to změny vítané, obvykle je to důsledek odhalení prostoru, který si zaměstnanci vytvořili pro sebe a v pracovní době si řešili i nepracovní záležitosti, nebo své úkoly plnili spíše laxně, než efektivně.
Restart
Restart, který po skončení prázdnin nastává je pro někoho nepříjemnou a obtížnou záležitostí. Vždy však záleží na tom, jak k němu obě strany - zaměstnanec i zaměstnavatel přistupují a jak tento restart dokáže firma uřídit.
Autor: Jiří Novotný