Jak hledat produkt nebo službu
14:42 27.09.2018Sami jsme se přesvědčili, že internetové vyhledávače neposkytují žádné záruky za kvality produktů a služeb nabízených některými poskytovateli na svých prvních příčkách. Tam se totiž objevují ti, kteří vkládají více peněz do reklamy, než do svých produktů.
S čím počítají
Poskytovatelé produktů obvykle počítají s tím, že ten, kdo něco hledá, nemá čas na dlouhé zvažování a spokojí se s nabízenou cenou. Nebude ani pátrat po podmínkách, které mohou nabízenou cenu snadno a rychle změnit, ani po kvalitě, která je obvykle na stejné úrovni jako nabízená cena. Proto se na předních místech ve vyhledávačích objevují i takové subjekty, které ne vždy nabízejí kvalitu a záruky.
Co hledáme?
Pochopitelně nás jistě bude zajímat cena a ta by měla být vždy přiměřená požadavkům. Dalším neméně důležitým kritériem je garance kvality a tu už tak snadno prezentovat nejde. Zde je nutno hledat spíše v referencích a velmi se vyplatí si provést krátkou obchodní due diligence.
Obchodní due diligence
Prověřovat nového obchodního partnera lze zcela jednoduše i velmi složitě a podrobně. My se zaměříme na jednoduché posouzení tím, že nahlédneme do Sbírky listin a posoudíme, zda informace z webové prezentace odpovídají i informacím povinně publikovaným ve Sbírce listin. Pokud tam informace chybějí, či neodpovídají webové prezentaci, vytváří se obrázek obchodního partnera zcela jednoznačně.
Smlouva
Doufejme, že alespoň ve větší části podnikatelského prostředí neplatí obchod „s papíry" a „bez papírů". Takové obchodování zavání fušéřinou a hlavně zbavuje prodávajícího odpovědnosti za to, co bez papírů prodal. Smluvní vztah, který je dobře uzavřen poskytuje oběma stranám určitou míru záruky v úspěšném domáhání se svých práv. Smlouva je v našich podmínkách důležitým dokumentem při prokazování tvrzení.
Nenechte se zlákat nízkou cenou a nad nabídkami zvažujte. Čas hraje pro Vás.
Autor: J.Novotný