Elektronická komunikace s kamerou
08:35 02.05.2020Přítomnost viru ukazuje, že ekonomický vývoj nelze brát na lehkou váhu. Týká se to další existence firem, především těch, které jsou závislé na přímém kontaktu se zákazníkem, ale i těch, které jsou na existenci takových firem závislí.
Projevy krize
Očekávané projevy krizové situace se začínají projevovat i u každého z nás. Přicházíme o své pohodlí, o některé služby a pohyb v rouškách je nám zcela nepřirozený a nepříjemný s rostoucími teplotami ovzduší. Dýchání vlastních vydechovaných par je jistě nejen nepříjemné, ale i nezdravé. Přitom lze předpokládat, že roušky, které již nabírají trendů módnosti, nikoliv zatím účinnosti jen tak asi neodložíme. Elektronická komunikace se tedy jeví jako potřebná, protože jednosměrné e-mailové zprávy ani telefonáty nepřispívají k tomu, aby se strany dohodly a našly oboustranně přijatelné řešení vznikajících problémů. Mnozí lidé stavějí svůj úspěch na komunikaci z očí do očí a nemusí to být vždy hovor s cílem protistranu „ukecat".
Širší dopady
Nevýhodou se stávají větší prostory s mnoha lidmi v těsné blízkosti a poměrně rychle se přechází do podmínek home office aniž by se na to firmy předem dobře připravily a aniž by zkoumaly podmínky určované platnými předpisy, zejména zákoníkem práce, ale i podmínky stanovené předpisy o bezpečnosti a ochraně osobních údajů. To vše vede podnikatele k tomu, aby alespoň dodatečně si nastavili pravidla a systémy tak, aby se jim podnikání nerozpadlo pod rukami. Ani pro zaměstnance nemusí být vždy podmínky práce z domu vyhovující, zejména, pokud je domácnost malá a plná rodinných příslušníků.
Elektronické systémy s kamerou
Systémů, jež lze používat pro kontakt s druhou osobou prostřednictvím kamery je hodně. Zatím však jej většina lidí neumí dobře používat a do záběrů přicházejí snímky, které tam nepatří a mohou naopak ubrat na kvalitě komunikace. Proto je třeba dbát na to, aby protistrana viděla to, co má vidět a nebyla rušena přecházením jiných osob v záběru kamery, či dění, které nesouvisí s předmětem hovoru. Důležité je i řízení obsahu a délky hovoru tak aby splňoval předpoklady úspěšného jednání. Pro podnikatele by měl následovat i potvrzovací e-mail ve formě vzájemně potvrzených ujednání. Doporučujeme ještě, aby hovory uskutečněné těmito nástroji byly předem dohodnuty tak, jako se dojednávají i termíny a místa schůzek pro osobní jednání. Naší klienti už většinou tato nástroje úspěšně využívají.
Pokud si chcete s námi sjednat komunikaci prostřednictvím SKYPE, dojednejte si přesný termín.
Autor: Bc. Martin Novotný