nacházíte se: Hlavní stránka / Aktuality / Elektronická komunikace s kamerou

verze pro tisk

Vedení účetnictví pro firmy již od 1490,-

Vedení účetnictví u nás splňuje požadavky na:

  • včasné a správné zaúčtování
  • srozumitelnost výsledků
  • trvalou možnost poradit se
  • předem znát cenu

 

Elektronická komunikace s kamerou

08:35 02.05.2020

Přítomnost viru ukazuje, že ekonomický vývoj nelze brát na lehkou váhu. Týká se to další existence firem, především těch, které jsou závislé na přímém kontaktu se zákazníkem, ale i těch, které jsou na existenci takových firem závislí.

Projevy krize

Očekávané projevy krizové situace se začínají projevovat i u každého z nás. Přicházíme o své pohodlí, o některé služby a pohyb v rouškách je nám zcela nepřirozený a nepříjemný s rostoucími teplotami ovzduší. Dýchání vlastních vydechovaných par je jistě nejen nepříjemné, ale i nezdravé. Přitom lze předpokládat, že roušky, které již nabírají trendů módnosti, nikoliv zatím účinnosti jen tak asi neodložíme. Elektronická komunikace se tedy jeví jako potřebná, protože jednosměrné e-mailové zprávy ani telefonáty nepřispívají k tomu, aby se strany dohodly a našly oboustranně přijatelné řešení vznikajících problémů. Mnozí lidé stavějí svůj úspěch na komunikaci z očí do očí a nemusí to být vždy hovor s cílem protistranu „ukecat".

Širší dopady

Nevýhodou se stávají větší prostory s mnoha lidmi v těsné blízkosti a poměrně rychle se přechází do podmínek home office aniž by se na to firmy předem dobře připravily a aniž by zkoumaly podmínky určované platnými předpisy, zejména zákoníkem práce, ale i podmínky stanovené předpisy o bezpečnosti a ochraně osobních údajů. To vše vede podnikatele k tomu, aby alespoň dodatečně si nastavili pravidla a systémy tak, aby se jim podnikání nerozpadlo pod rukami. Ani pro zaměstnance nemusí být vždy podmínky práce z domu vyhovující, zejména, pokud je domácnost malá a plná rodinných příslušníků.

Elektronické systémy s kamerou

Systémů, jež lze používat pro kontakt s druhou osobou prostřednictvím kamery je hodně. Zatím však jej většina lidí neumí dobře používat a do záběrů přicházejí snímky, které tam nepatří a mohou naopak ubrat na kvalitě komunikace. Proto je třeba dbát na to, aby protistrana viděla to, co má vidět a nebyla rušena přecházením jiných osob v záběru kamery, či dění, které nesouvisí s předmětem hovoru. Důležité je i řízení obsahu a délky hovoru tak aby splňoval předpoklady úspěšného jednání. Pro podnikatele by měl následovat i potvrzovací e-mail ve formě vzájemně potvrzených ujednání. Doporučujeme ještě, aby hovory uskutečněné těmito nástroji byly předem dohodnuty tak, jako se dojednávají i termíny a místa schůzek pro osobní jednání. Naší klienti už většinou tato nástroje úspěšně využívají.

Pokud si chcete s námi sjednat komunikaci prostřednictvím SKYPE, dojednejte si přesný termín.

Autor: Bc. Martin Novotný